HTML5

 

Oktató: Karóczkai Krisztián
  
Kreditérték: 2

Az elmúlt néhány évben sokat változott az a webes környezet, amelyben naponta órákat töltünk el. Az információk mellé élmények, kapcsolatok társultak. A modern webalkalmazásokkal szemben ezért egyre nagyobbak az elvárások. A félév során végigvesszük azokat a technológiai megoldásokat melyek most, és az elkövetkezendő években meghatározzák internetezési szokásainkat és lehetőségeinket.

 

Féléves követelmények:

  • Regisztrálj a Mozilla WebMaker rendszerében (https://teach.mozilla.org/),
  • csatlakozz a budapesti K-MOOC klubhoz (https://teach.mozilla.org/clubs/).
  • publikáld a két féléves feladatodat a WebMaker-ben és add meg a rá mutató linkeket a Moodle-ban
  • Féléves feladatok:
  • PacMan : az ismert labirintusus játék p2p változata. Készíts egy JavaScript állományt, amely egy előre meghatározott pályán versenyez a félév során elkészült többi PacMan-nel. Megoldásod publikáld a github-on, a rá mutató linket add meg a Moodle-ben.
  • Szenzor adatmegjelenítés: mindennapi életünkben körbe vesznek mindet az adatok. Merre jártunk, mennyi kalóriát égettünk el, hogyan alakul a vérnyomásunk stb. Ma már kiforrott megoldások vannak ezen adatok érzékelésére, rögzítésére, tárolására, a megjelenítés és a feldolgozás viszont nem áll ilyen jól. Most ezen változtathatsz te is. Legyen szó hőmérsékletről, test tömegről, vagy maghasadáskor felszabaduló energiákról,  az adatok webes megjelenítése mindig is kritikus lesz. Készíts egy meglévő szenzor adatgenerátorhoz egy adat megjelenítőt és publikált a Mozilla webmaker rendszerében, és oszd meg munkádat több közösségi oldalon is.!

Értékelés:

  • A két féléves feladat 40-40%-ban számítanak féléves osztályzatba, 20% a kurzushoz kapcsolódó gyakorló jsField-ek létrehozásával érhetőek el.
  • A PacMan-ek egymás ellen játszanak oda-vissza vágós páros mérkőzéseket. A legtöbb győzelmet szerző megoldás ér 40%-ot minden a többi megoldás értéke az elvesztett pontok arányával csökken. PL: ha a legjobb megoldás 20 győzelmet szerzett, akkor 15 győzelem 30%-ot ér. 
  • A szenzor adatmegjelenítés esetében 10% szerezhető közösségi oldalakról érkező támogatásokkal (Like,+1, stb- minden oldal egyenlő értékű) 15-15% a választott virtuális szenzor adatszerkezetének bonyolultságával, és az elkészített megoldás minőségégével szerezhető. 

 

EKIK Honlap
Óbudai Egyetem Honlap

2014 szeptember 1-je óta az oldal látogatóinak száma: